Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάραθος, Foeniculum officinale

Ορμώμενη από την πολύ ωραία συνταγή της Starbuck, ιδού λίγα λόγια για τον μάραθο συμπληρωματικά σε όσα έχουν ήδη γραφτεί στο blog,  μαζί με μια πανεύκολη συνταγή:

Μάραθος, Foeniculum officinale

Ανήκει στην οικογένεια των Σκιαδανθών (Umpelliferae) και άλλες ονομασίες είναι Μάραθρο, Αγριομάραθο, Αμαραθιά. Παλιά οι Κινέζοι και οι Ινδοί θεωρούσαν το μάραθο αντίδοτο για τα δαγκώματα των φιδιών και των σκορπιών. Οι Αρχαίοι Έλληνες το έλεγαν «μάραθρον» και το θεωρούσαν σύμβολο επιτυχίας. Φαίνεται ότι οφείλει τ’ όνομά του στη μνήμη της νίκης κατά των Περσών στο Μαραθώνα το 490 π.Χ. Ο Πλίνιος το αναφέρει σε συνταγές του με περισσότερες από 20 ενδείξεις, ενώ πίστευε ότι τα φίδια έτρωγαν μάραθο για ν' αλλάζουν δέρμα. Το 10ο αιώνα συνδέθηκε με τη μαγεία, ενώ το Μεσαίωνα είχε συνδεθεί με το αδυνάτισμα, γιατί πιστευόταν ότι οι σπόροι του έκοβαν την όρεξη.

Στη φαρμακευτική χρησιμοποιείται για τον πόνο των ματιών, της κυστίτιδας, των αρθριτικών. Προφυλάσσει από τη γρίπη, το βήχα, τον κοκίτη, το άσθμα, τις στομαχικές διαταραχές, τη ναυτία, τους κοιλιακούς πόνους των παιδιών. Οι σπόροι του μπορούν ν' αρωματίζουν το νερό που δίνουν στα μωρά και τα βοηθά στην πέψη. Είναι ευεργετικός στα μαλλιά και αντιρυτιδικός. Λέγεται ότι αυξάνει το γάλα στις θηλάζουσες μητέρες, ενώ χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό και τον αρωματισμό του στόματος. Το αιθέριο έλαιο των σπόρων του, που περιέχει 6% αιθέρια έλαια ανηθόλης και μαραθόλης, χρησιμοποιείται στην αρωματοποιία, ποτοποιεία (ιδιαίτερα σε λικέρ όπως στο Αψέντι των Άλπεων) και στη βιομηχανία καλλυντικών.

Οι πληροφορίες αυτές είναι από το πολύ ωραίο site, http://www.mani.org.gr

Ο μάραθος αποδείχθηκε επίσης ότι βοηθά πάρα πολύ στα διάφορα γυναικολογικής φύσεως προβλήματα και ειδικότερα σε περιπτώσεις  αμηνόρροιας. Και αυτό διότι οι κατευναστικές ιδιότητες του μάραθού φαίνεται ότι ανταποκρίνονται πολύ καλά στην παθήση όταν έχει ψυχογενείς αιτίες (στρες, κούραση κλπ). Το λαδάκι που φτιάχνουμε παρακάτω αποτελεί ένα καλό βοήθημα στις δύσκολες μέρες. Συνδυάζει τον μάραθο με δύο ακόμα χαλαρωτικά αιθέρια έλαια. Προσωπικά με έχει βοηθήσει πάρα πολύ.

Έχουμε και λέμε:
  • 50 ml έλαιο βάσης (εδώ βάζουμε ότι μας αρέσει, προτιμότερο είναι ένα ελαφρύ λάδι, αμυγδαλέλαιο ή κατί συναφές)
  • Μάραθος 4 σταγόνες
  • Χαμομήλι 10 σταγόνες
  • Γεράνι 11 σταγόνες

Ανακινούμε και είναι έτοιμο. Το λαδάκι αυτό το χρησιμοποιούμε για να κάνουμε μασάζ χαμηλά στην κοιλιά και την μέση μας.  Ωστόσο, θα πρέπει να προσέξουμε πάρα πολύ διότι και αυτό το αιθέριο έχει τις αντενδείξεις του, διαβάστε παρακαλώ εδώ. Επίσης, υπογραμμίζω πολύ έντονα ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί το λάδι αυτό υποκατάσταστο μιας ενδεδειγμένης ιατρικής θεραπείας. Είναι απλά συμπληρωματικό και αφορά ως επί το πλείστον τις ψυχολογικές επιδράσεις των ελαίων που το αποτελούν στο σώμα που ταλαιπωρείται. Η αποτελεσματικότητά του προκύπτει τόσο από την βιβλιογραφία όσο και από προσωπική μου εμπειρία.

Σχόλια

Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
Ίσως το εκχύλισμα του σε λάδι να εχει πιο smooth effect..
H Falconi το προτείνει και στις κρεμες ματιών, don't know why..
Ο χρήστης Lilou είπε…
Ναι πολύ πιθανά. Ούτως ή άλλως πάντα βάζουμε μικρές ποσότητες από μάραθο.
Ο χρήστης Isidora είπε…
Το έγχυμα του μάραθου χρησιμοποιείται και ως λοσιόν για ερεθισμένα μάτια, σαν την ευφρασία, μας λέει η larousse και ο κος Fluck. Μάλλον η Falconi θέλησε να συμπεριλάβει τις καταπραϋντικές του ιδιότητες για τα μάτια στις κρέμες ματιών.. :)Πάντως σε μεγάλες δόσεις προκαλεί μια μορφή μέθης, ενώ σε μεγαλύτερες γίνεται τοξικότατος...
Ο χρήστης eleni είπε…
Πολύ καλό το λαδάκι,Λιλού!
Να το φτιάξω για τα κορίτσια.Διάβασα όμως τις αντενδείξεις,δεν ήξερα ότι είναι τοξικό σε μεγάλες ποσότητες.Και μ΄αρέσει η μυρωδιά του!
Ο χρήστης sadigi είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
:) :)
μα τι είναι αυτό το αλεύρι μάραθου; πείτε μας μας να μορφωνόμεθα :)
Ο χρήστης faraona είπε…
Bρε παιδια εχω ολόκληρο δεντρο εδω στην αυλή μου!Τρόπος του λέγειν δηλαδη μεγαλος θάμνος ειναι αλλα πολλλλυυυ μεγαλος!Πως να βγαλω το λαδάκι του?
Ο χρήστης Lilou είπε…
Sadigi, άψογο αυτό το τζελ! Για πες για το αλευράκι!!!

Όσο για την αισχροκέρδεια των εταιριών...ας μην το πιάσουμε αυτό το θέμα τώρα γιατί θα μας πάρει ώρες...είναι όμως γεγονός!
Ο χρήστης Isidora είπε…
Faraona, τα λάδάκι του ως αιθέριο, θα μπορούσες να το εξάγεις αν είχες αποστακτήρα (η διαδικασία είναι παρόμοια με την εξαγωγή του τσίπουρου), ενώ το έλαιο των σπόρων θα μπορούσες να το εξάγεις αν είχες πιεστήριο (η διαδικασία είναι σαν αυτήν που εξάγεται το ελαιόλαδο). Αυτό που θα μπορούσες σίγουρα να κάνεις είναιπρος τον Σεπτέμβρη - Οκτώβρη που οι σπόροι του μάραθου είναι γεμάτοι με έλαια, (όταν σκουραίνουν οι φουντίτσες του) να τους μαζέψεις, να τους κοπανήσεις ελαφρώς και να τους εκχυλίσεις(βλ. για τον τρόπο στο σπίτι της μάγισσας) σε ένα έλαιο που σου είναι αγαπητό. Ελπίζω να βοήθησα, καλό βράδυ :)
Sadigi, ανυπομονούμε για λεπτομέρειες... :)
Ο χρήστης sadigi είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης kiki είπε…
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και στο ποστ και στα σχόλια! Μπράβο κορίτσια!
Ο χρήστης eleni είπε…
Αν αλέσουμε στο multi τους σπόρους,μπορούμε να φτιάξουμε το τζελ;
Ο χρήστης sadigi είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης sadigi είπε…
eleni δε νομίζω. εγώ βράζω 15 με 20 λεπτά ,1 κουτ.σούπας σε 1κούπα αποσταγ.νερό σε πολύ σιγανή φωτιά.
Ο χρήστης sadigi είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
merci santigi :)
ναι, το αλεύρι αυτό το γνωρίζω, προτείνεται ως υγιεινό ανευ γλουτένης.

Αγαπητή, όποτε έχετε χρόνο, στείλτε μου ένα μέηλ.
Ο χρήστης heart n soul είπε…
όλα τα είπατε! τα μαραθοπιτάκια πού είναι; :ρ
Ο χρήστης sadigi είπε…
Για σένα μαγισσούλα όσο χρόνο θες,αλλά το mail να είναι about what;
Υποθέτω πως μου έστειλες mail στη παλιά αντρέσα και χάθηκε.Συγνώμη γι'αυτό.

Αν ναι,δες τη καινούρια στο προφιλ μου.
Ευχαριστώ
για το δικό σου χρόνο
heart έχεις δίκιο.Λιγωθήκαμε πια!!
Ο χρήστης ΑΧΤΙΔΑ είπε…
Πριν λίγη ώρα μου έφεραν ένα μικρό βιβλίο τσέπης με 120 λέει μυστικά και είχε ένα σωρό τέτοια που τα διάβασα χωρίς να μπορώ να σταματήσω..μακάρι να μπορούσα να σου το δείξω αν και σίγουρα εσύ τα ξέρεις..
Ο χρήστης Isidora είπε…
B-cause U asked 4it dear Heart:)
Ιδού πως φτιάχνω τα μαραθοπιτάκια...Πλένω και στραγγίζω καλά τις φρέσκες πράσινες κορυφές του μάραθου,που μαζεύω από την εξοχή από τα τέλη Μαρτίου κι έπειτα όταν το φυτό αρχίζει να αφθονεί (το ξέρω γιατί τότε κυκλοφορούν και τα φρέσκα αμπελόφυλλα με τα οποία κάνω σαρμαδάκια λαδερά που περιέχουν κι αυτά φρέσκο μάραθο). Σε μια γαβάθα ψιλοκόβω το φυτό και κόβω σε μισές λεπτές ροδέλες το ξερό κρεμμύδι, όχι στον τρίφτη για να γλυκίζουν τα κομματάκια του όταν τηγανιστούν, σε αναλογία περίπου (εγώ το κάνω με το μάτι) 2 μέρη μάραθος/1 κρεμμύδι. Αλατίζω, ανακατεύω και περιμένω χαλαρά να βγάλουν τα ζουμιά τους. Όποιος θέλει τρίβει και λίγο πιπέρι. Όταν γίνει το επιθυμητό με τα ζουμιά, ρίχνω αλεύρι ώσπου να πάρω έναν απαλό χυλό και τα υλικά να έχουν κολλήσει μεταξύ τους. Τηγανίζω σε καυτό ελαιόλαδο, κουταλιά κουταλιά(εμένα μου αρέσουν και πλακουτσωτοί, δηλ. τους πατάω και γίνονται λίγο πλακέ). Εναλλακτικά μπορούμε να βάλουμε και τυρί(ανθότυρο ή φέτα) στο ζύμωμα, να προσθέσουμε και φρέσκα κρεμμυδάκια στο ξερό κρεμμύδι και να βάλουμε αλεύρι που φουσκώνει μόνο του. Είναι εξίσου νόστιμοι, αλλά λίγο διαφορετικοί σαν κροκετοκεφτεδάκια.Η απλή έκδοση μου αρέσει περισσότερο. Αν μείνει κανένας αφάγωτος,τρώγεται ευχάριστα και κρύος. Σε περίοδο νηστείας,συνοδεύονται με ταραμά κι ελιές, διαφορετικά ταιριάζουν ωραία και με τζατζίκι, μυδοπίλαφο και ουζάκι... Cheers :)))
Ο χρήστης Isidora είπε…
Στην υγειά σου και σένα sadigi, μολις είδα οτι τους λιγουρεύτηκες κι εσύ... :)
Ο χρήστης sadigi είπε…
isidora πρέπει να "τα σπας" στη μαγειρική...
και μόνο που διάβασα τη συνταγή...φούντωσα
έχω κι ένα τσίπουρο κρητικό...
Ο χρήστης heart n soul είπε…
Isidora πολυτάλαντη, (η συνταγή ενδεικτική του ταλέντου σας) ευχαριστώ ολόθερμα για την παραγγελιά. Πότε θα μου κάνετε το τραπέζι με σαρμαδάκια, μαραθοπιτάκια, μιδοπίλαφα και άλλα θαυματουργά; Ή καλύτερα πείτε μου πού μένετε, να έρθω να γίνω γειτόνισσά σας! Θα φέρει και τσικουδιά η sadigi!:)
Ο χρήστης Isidora είπε…
Θα χαρώ πολύ να βρω συνεργάτες στα λιχουδο-παραστρατήματα!Όποτε κι αν βρεθείτε στα μέρη μας, σίγουρα θα φαγοπιούμε ΚΑΛΑ, γιατί αν περιμένουμε ως την άνοιξη να βγούνε τα φρέσκα τα ζαρζαβατικά... θα λιποθυμίσουμε απ την ξελιγωμάρα! Και η τσικουδιά ταιριάζει τα μέγιστα... Πάω να τσιμπήσω κάτι, με ξελιγώσατε :)
Ο χρήστης sadigi είπε…
Φαντάζεστε να μέναμε δίπλα-δίπλα?
Όλο μυρωδιές και σούρτα φέρτα.
Το πρωί θα μοσχοβολάει το φρέσκο κρεμμυδάκι το τσιγαριστό και το βράδυ γιασεμί και τριαντάφυλλο...
Ο χρήστης Isidora είπε…
Κυρίες μου, αν μέναμε δίπλα δίπλα όλες οι καλές αρωμαγείρισες, θα είχαμε επιδερμίδα 10 αστέρων και θα φοράγαμε νούμερο στα jeans 100(αν υπήρχε)!
Καλημέρες :))))
Ο χρήστης sadigi είπε…
Κι εγώ γιατί είμαι εδώ?
Είμαι μοδιστρούλα πρώτη στο μαχαλά...
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
αγαπηταί συναδέλφισσαι, αρωματομαγείρισσαι, μαγείρισσαι μαραθοπιτακίων και μοδιστρούλαι, μην ακούτε την heart, όπου πάει το φαϊ σκέφτεται! να φανταστείται μια φορά εφαγε το βούτυρο κακάο της κρέμας της :)

Αν όμως επιμείνετε, να προμηθευτείτε λάδι κισσου για ασύστολο drainage massage..
Ο χρήστης heart n soul είπε…
σας το είπα θα με κάνει τσακωτή η μάγισσα με τα μαραθοπιτάκια και θα με σουρομαδίσει:) εμένα όμως αυτός ο γυναικείος συνεταιρισμός μου ακούγεται χάρμα:)
Το λάδι κισσού το βρίσκετε έτοιμο, μάγισσα; (καλοπιάνω εγώ τώρα:)
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
..ναι, έτοιμο, σιάχνει καλούς σαρμάδες;-)
Ο χρήστης kiki είπε…
Ορέ παιδία....τι το κάματε εδώ μέσα; Αμέρικαν μπαρ; Από χαλαρωτικόο λάδι το ρίξαμε τσι χαλαρωτικούς μαραθοκεφτέδες; Κι εσείς Βρούτε Ισιδώρα; Εσείς είστενε που τρώνε τα πουλάκια τα φαγιά σας ή σας μπερδεύω με άλληνε; (μ' έπιασε το ζακυθινό μου, μη δίνετε σημασία). Αμί κι η σαντιγούλα που σιγοντάρει; Μπράβο κοπελούλες μου. Να δω τι θα φορέσουμε το Πάσχα που είναι μπονώρα! Κάτι σε σεντόνι με τρύπα (για το κεφάλι) μου φαινεται. Κελεμπία ένα πράμα!!!!
:-)))))))
(Διαβάστε παρακαλώ με ζακυθινή προφορά. Θα με υποχρεώσετε)
:-))))
Ο χρήστης Isidora είπε…
Καλέ μόνο τα γλυκίσματα με ζύμες τύπου κεικ, δεν πετυχαίνω, γιατί δεν τα συμπαθώ, για τα αλμυρά, τι να λέμε...
Ο χρήστης heart n soul είπε…
Κυρία, εγώ που διάβασα με ζακυνθινή προφορά να πάρω έναν μαραθοκεφτέ; Όσο για τα ρούχα μας, θα μας τα ράψει η σαντιγύ είπε:) Και βάλτε έξτρα τσικουδιά στην μάγισσα για να μη με κοροϊδεύει με τους σαρμάδες!:ρ
Ο χρήστης kiki είπε…
Αααα μόνο για τα γλυκίσματα τζόγια μου! Μα είπα κι εγώ! Τέτοια προκομένη!

Χαρτ, όπου φασαρία στην τάξη, μέσα είσαι ψυχή μου! Να τον πάρεις το μαραθοκεφτέ, αλλά μην ακούσω άλλο για ενάρετες συνταγές. Να δω ΠΟΥ θα χωράς μετά με τις ενάρετες μπουκιές που τρως κρυφά. Αντε...για να σας επαναφέρω στην τάξη! Χαχαχαχαχα!
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
Πέστε τα ντελι χρυσόστομη..

Αλλά..σε δευτερη ανάγνωση, κριμα ειναι να παει χαμένη στα σχόλια η συνταγή του μαραθοκεφτε!

Ιsidora (που δεν συμπαθείτε τα cakes στα οποία είμαι εξπερτ:)
να κανετε ποστακι με μάραθο για ομορφιά -ταχαμ-δηθεν- και να κάνετε από κάτω κόπι πέιστ το σχόλιο..τόσος κόπος..κριμας κι αδικο.

Heart, ναι, την θέλω την έξτρα τσικουδια, τόσα βάμματα έχω να σιαξω..
Ο χρήστης heart n soul είπε…
πώς τα καταφέρνω πάντα να με κάνετε τσακωτή και να ακούω τα σχολιανά μου, δεν ξέρω!:ρ τα μαραθοπιτάκια αυτά, μα για δέστε τα είναι εναρετότατα:) Θα χωρώ στην ειδική παραγγελία που θα κάνω στη σαντιγί:) Μάγισσα, αααα, βάμμααα, άι σιιι:ρρρ
Ο χρήστης kiki είπε…
Συμφωνώ. Να μπει σε ποστ-και-καλα μαραθο-ομορφιας. Τι σου 'μελλε καλή μου Λιλού! Ταβέρνα το κάναν έδεπα! Και δε μιλείς κιόλας η ευγενική! Χαρτ...το μάτι της δασκάλας ούλα τα βλέπει! Σε τσάκωσα από την κοτσίδα! Δεν γλυτώνεις!
Ο χρήστης heart n soul είπε…
πράγματι, ταβέρνα το ποστ της Λιλού:) για να μην πω και πεδίο μάχης, πώς λέμε η μάχη του Μαραθώνα, εδώ έχουμε τη μάχη του Μαραθοκεφτέ:)
Δασκάλα μου βάζετε ιδέες, μια που όλο από την κοτσίδα με τραβολογάτε, χρειάζομαι ποστάκιον για καλλίκομες μεν άτακτες δε κόρες:ρ
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
μπράβο χαρτ, σταματήστε enfin να μασουλάτε και βάλτε ποστακι η καλλίκομη :)
Ο χρήστης kiki είπε…
Μπράβο! Μια συνταγή για μαλλακτική κρέμα μαλλιών μου ζήταγε η κόρη τις προάλλες. Έχωμεν κάτι ή υπάρχει ηδη και δεν το έχω δει η αδιάβαστη;
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
Eγώ έχω, μα δεν την μαρτυράω! Να καθήσει η χαρτ να εργασθεί :)
Ο χρήστης Isidora είπε…
Μα να μην σ'αφήνουνε στην ησυχία σου να γράψεις στο αμέρικαν μπαρ, εεε, περί των δυνατοτήτων του μαράθου, θα έλεγα... Να γράψω λέτε για τις φανταστικές ιδιότητες του ιβίσκου, και καπάκι να κολλήσω καιτα πιτάκια? Μπα, καλύτερα η ντελι να την κάνει τη δουλειά, φαίνεται πιο νάτσουραλ στο σπίτι της. Πάντως κέικ, κούκις , γλυκές τάρτες, κλπ δόξα τω Θεώ, δεν τα τρώμε, ίσως ούτε και τα πουλάκια... Μιλήστε μου για τσίρους και λακέρδες, για τουρσάκια και πιτούλες, για ουζο- κρασομεζεδάκια να χαρώ απίστευτα!
Τι ακουσα για την μαλλακτική?
Ο χρήστης Isidora είπε…
Α! η τσικουδια βοηθά και στην αποστείρωση των μπουκαλακίων να μην ξεχνιόμαστε..
Ο χρήστης sadigi είπε…
Καλέ ΗΕΑΡΤ KAI ΙSIDORA?
καλέ τι ζουλιάρες που'ναι αυτές οι άλλες? απο τη μύτη μας το βγάλανε...
Ο κεφτές ζητά εκδίκηση...
Θα βάλουμε τη μαγισσούλα και τις φιλεναδίτσες της για τιμωρία, να μας φτιάχνουν αδυνατιστικά και ούτε 1 κεφτέ,νηστικές θα δουλεύουν, να μάθουν.
Και μη σας νοιάζει...
Θα φτιάξω εγώ κάτι κελεμπίες που θα μιλάνε πάνω μας...
Ο χρήστης kiki είπε…
Στείλτε εσείς τη συνταγή για μαραθοκεφτέδες σ' εμέ κι εγώ την αναρτώ με το copyright σας. Έχω και ωραία φωτό μάραθου!
:-))))

Εμέ το σεντονάκι θέλω να είναι σε μωβ που είναι στη μόδα. Κορίτσια το ΄πιασα! Σας πρόλαβα!
Ο χρήστης heart n soul είπε…
sadigi τη δική μου κελεμπία κάντε την ομιλιτικότατη! : DDD
Μάγισσα, εγώ θέλω κάτι για τα μαλλιά αλλά με άργιλοοοο, πείτε μας κι εγώ θα εργαστώ:)
Ο χρήστης heart n soul είπε…
μωβ της κικής, μαραθί η δικιά μου παρακαλώ, δε θα φαίνονται κι οι μαραθοκεφτέδες:)
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
Isidooooooraaaa!
Είπαμε κελεμπία Νο 58, εσείς το πάτε χαλαρά για 72;-)

Santigi, τι καλά που μας τα λέτε! μόνη σας το σκεφτήκατε το σενάριο;-)

heart, άργιλο; στη μαλακτική;
πάει η τσικουδιά μου...
Ο χρήστης heart n soul είπε…
στη μαλακτική τη θέτε, σε σαμπού τη θέτε, σε μάσκα τη θέτε, δε θα σας πιέσω:) από τότε όμως που είχα δοκιμάσει ένα σετάκι σαμπου μετά μαλακτικής με άργιλο, για ξηρά μαλλιά τονίζω και όχι για λιπαρά, που δε τα βρίσκω πια, μου έχει κολλήσει Μια που το φερε η κουβέντα, δοκίμασα ένα θαυμάσιο σετάκι mineral σαμπου και κρέμας, της de@d se@ sp@ m@gik, μήπως να κάναμε ένα κλόπυ; Έχω τη λίστα συστατικών:) το σαλικυλικό οξύ στο σαμπουαν τι κάνει;
Ο χρήστης Isidora είπε…
Κυρίες μου σας γράφω στα κλεφτά και στα γρήγορα...
Άυτό που δεν σας είπα είναι οτι ο μάραθος είναι αδυνατιστικός! Μη γελάτε, δεν θα χρειαστείτε κελεμπίες, θα παραμείνετε, συλφίδες και πανεμορφες, γιατί τα μαραθοπιτάκια καίνε το λίπος! Ναι , τσεκάρετέ το... Επίσης φάτε 5-6, και μετάαπό μία ώρα , πέστε μου αν δεν ξαναπεινάσατε... Αδυνατίζει σας λέω...:)
Ντελι, τι μου λέτε με τα κοπυ-ραιτ, κάντε ένα κόπυ πειστ, βγαλτε και τις καλές τις φωτό, και έτοιμο!
Φιλούδια!
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
heart, αφού ειπαμε, εσεις θα εργασθείτε! Θα μας γραψετε μασκούλα μαλλιών :)
στείλτε μου το κλοπι αυτης θάλασσας που μας άφησε χρόνους και θα σας πω.
Ασχετο, την άλλη φορά, με την παραγγελια σας για την βιτ.C, το ριμέικ ήταν μια απο τις καλύτερες κρέμες :)
Ο χρήστης heart n soul είπε…
ξέρω εγώ τι παραγγέλνω καλέ, επειδή λέω για μαραθοπιτάκια και τέτοια, για να ρίχνω στάχτη στα μάτια και να μη με ματιάξετε:ρρρ
Πιάστε ένα αδυνατιστικό μαραθοπιτάκι ακόμα, αφού μας δίνει το πράσινο (χιχι) φως η Ισιδώρα, και θα σας στείλω τα συστατικά της μακαρίτισας μετά το shiatsu μου:))
Ο χρήστης kiki είπε…
Ok dear! Done! Αν έχω απορίες (όπως ποια εποχή είναι η κατάλληλη; νομίζω σε λίγο ε;) θα σας ενοχλήσω στο μειλ σας! Thanks!
Ο χρήστης sadigi είπε…
Καλά μαγισσούλα μικρό παραπονιάρικο...
εσένα ειδικά θα σε ανταμείψω κρυφά με homemade τσικουδιά για τα βαμματάκια...
στα σοβαρά τώρα
έφτιαξα το stick περγαμόντο και τη κρέμα ginseng
ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Ο χρήστης Isidora είπε…
Καμία ενόχληση deli, οτι θέλετε. Για την εποχή τώρα, αυτό το φυτό πρασινίζει ζιζανιωδώς, από τα μέσα του Μάρτη, αν θυμάμαι εμπειρικώς καλά, γιατί το έχω συνδέσει με τα σαρμαδάκια που τρώω τη Λαμπρή, αφού δεν είμαι και πολυ του αρνιου και του κατσικιού (και όλων των φίλων θηλαστικών). Τα πρασινισμένα του κλαδάκια υπάρχουν όλο το καλοκαίρι, τις φρέσκες ανοιχτόχρωμες τουφίτσες προτιμάμε για τα πιτάκια, ενώ προς το τέλος καλοκαιριού σκουραίνει αρκετά, σκληραίνει και προετοιμάζεται να δώσει τον σπόρο Σεπτέμβρη με Οκτώβρη. Τα σποράκια του νοστιμίζουν και το σπιτικό ψωμι. Τώρα για ότι άλλο ντοντ χεζιτέιτ:)Αφήστε και που θα μάθουμε πως τους φτιάχνουν και στην Κρήτη και τη Μάνη...
Α! μου ήρθε + κατι ακόμη: Αν δεν βγουν πολλά ζουμιά κατα το ελαφρύ αλάτισμα, ή ανυπομονούμε και δεν μπορούμε να περιμένουμε , βοηθάμε το χυλό με λίγο νεράκι, χρησιμοποιούμε απορροφητικό χαρτί να μαζευτούνε τα πολλά τα λάδια και σκεφτόμαστε οτι το τρώμε και αδυνατίζουμε:)))))) Πετυχαίνει!
Ο χρήστης sadigi είπε…
Lilou από τον παρορμητισμό μου πίστευα εώς τώρα ότι μάραθος και αμάρανθος είναι το ίδιο πράγμα...
Σχώρα με που έγραψα σχόλιο μη σχετικό
με το θέμα σου...
και ξανασχώρα με για τη κατάχρηση της φιλοξενίας σου...

σε φιλώ
Ο χρήστης sadigi είπε…
...καλέ κυρία ΚΙΚΙ δε φταίμε εμείς
η HEART τα φταίει όλα γιατί πάλι έφαγε το κολατσό της στο δρόμο και πεινάει πάλι...
και μας λέει να κάνουμε σκασιαρχείο από τα εργαστήρια και να πάμε στην ισιδώρα να μαγειρέψουμε ,αλλιώς θα φάει λέει και τα δικά μας κολατσά....
Ο χρήστης heart n soul είπε…
αφού με καρφώνετε στη δασκάλα άδικο θα `χω να τα φάω τα κολατσά σας; ελπίζω να έχετε κάτι καλό στο καλαθάκι σας τουλάχιστον:)
Ο χρήστης sadigi είπε…
μαραθοκεφτέδες...χαλάλι σας...
Ο χρήστης Lilou είπε…
Χεχεχε τώρα μπόρεσα να δω τα σχόλιά σας κορίτσια! Μ' αρέσει το μούλτικούλτι του τόπικ που άνοιξα!!!

Μη μου στεναχωριέστε sadigi, γι'αυτό είναι τα μπλογκ στο κάτω κάτω, το ένα φέρνει το άλλο χεχεχε!

Φιλιά σε όλες, θα επανέλθω βέρι σούν! Έξτρα φιλιά στις κόρες του Ιονίου, κι εγώ κρατάω από Κέρκυρα την πανέμορφη!!!!
Ο χρήστης kiki είπε…
Καλέ κυρία σαντιγύ, από την Πάτρα είστενε και λέτε κολατσό το κολατσιό; Γιατι εγώ είμαι από την Πάτρα και το λέμε έτσι, ενώ στο Τζάντε που μένω το λέμε κολατσίο!!! χαχαχα!

Η Χαρτ, είναι ικανή το κολατσίο της να το κρύβει ακόμα και κάτω από τις κοτσίδες της! Έχει πλούσια κόμη (έχω πληροφορίες), χεχε!

Λιλού, σόρυ που στο κάναμε αμέρικαν μπαρ το ποστ! Φιλιά από το Ιόνιο από τη μία εκ των δύο!
Ο χρήστης sadigi είπε…
Κοντά πέσατε Κικι κοντοχωριανή...
Αρκαδία ένδοξη...
αισθάνομαι όμως και ηπειρώτισσα πια{ο σύζυξ βλέπετε}
Ο χρήστης heart n soul είπε…
οι κοτσίδες μου είναι πολυχρηστικές εμένα:)
Ο χρήστης Starbuck είπε…
Αμάν! έμεινα πίσω!!
Isidora τα μαραθοπιτάκια ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα πω στη μαμά να τα φτιάξει!!! χεχεχε!
Πολύ ωραίες πληροφορίες λιλου, ευχαριστούμε!
Εχω και μια περίπτωση με μια φίλη που έχει αυτό το πρόβλημα.. θα της το φτιάξω το λαδάκι...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

η μάσκα του τρόμου

Το μπλογκ αυτό δεν είναι μόνο φρου-φρου κι αρώματα κύριοι, ΟΧΙ ...μπροστά στα ραγδαία πολιτικά γεγονότα θα δώσουμε μαχητικό παρόν,εγώ θα σας συντονίσω..... Καταρχάς εσύ μεσιέ ματατζή...έχω να σου πω τούτο... άντε και να σου δείξω μια συμπόνοια για τα δύσκολα παιδικά χρόνια που πέρασες και σε πάω και στοίχημα γι αυτό,να το καταλάβω πως η κατάσταση του IQ σου δεν σού επιτρέπει να ξεχωρίσεις ένα βόδι από μια φράουλα,ξέρω πως επαγγέλματα με κοινωνική προσφορά που εξελίσσουν και  την προσωπικότητα ,σού είναι έννοιες παντελώς άγνωστες... ΑΛΛΑ δεν είναι δυνατόν εσύ ματατζή , με τη ρίψη χημικών μπροστά στη μούρη μου, να ματαιώνεις τον αγώνα ετών που κάνουμε εδώ μέσα συλλογικά και ατομικά  για ένα άλφα αιστητικό αποτέλεσμα . Ξέρεις ματατζή με τι φροντίδα και επιμονή μπλαστρωνόμεθα καθημερινά όλες εδώ, μάσκες με εκλεκτά αιθέρια έλαια και λάδια βιολογικά? ξέρεις πόσα βράδυα έχουμε ξενυχτήσει πάνω από τις κατσαρόλες μας για να δημιουργήσουμε την τέλεια κρέμα-σαπούνι-σαμπουάν ? ξέρεις πόσο δ

Ο άρκευθος και ένα serum κατά της κυτταρίτιδας

Με αφορμή τις συμβουλές της Emmy για να φροντίσουμε την γραμμή μας μετά τις κραιπάλες του Πάσχα, λίγα λόγια για τον εξαιρετικό άρκευθο (για τον οποίο έχουμε ήδη πει πολλά) και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το αιθέριο έλαιό του σε έναν πανεύκολο ορό για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Ο άρκευθος (ή αλλιώς αγριοκυπάρισσο ή ουνίπερος) ε ίναι θάμνος αειθαλής. Φθάνει τα 9 μ. ύψος και 4 μ. διάμετρο. Όλα τα μέρη του φυτού είναι αρωματικά. Τα φύλλα του σε νεαρή ηλικία είναι βελονοειδή, σε ώριμη μετατρέπονται σε μυτερά, διιστάμενα και σε διάταξη ανά 3 σε σπονδύλους. Στην επάνω επιφάνεια φέρουν μια διπλή λευκή γραμμή. Ανθίζει Μάρτιο και Ιούνιο. Ο καρπός στην αρχή είναι πράσινος και στη συνέχεια μαύρος, με γαλανό επίχρισμα. Στη χώρα μας φύεται το είδος Juniperus excelsa, είδος σπάνιο και προστατευόμενο με προεδρικό διάταγμα! Από παλαιότατων χρόνων χρησιμοποιείται στην μαγειρική, αλλά και στην παρασκευή ποτών, όπως το gin. Από τους καρπούς του είδους juniperus communis προκύπτει και το αιθέ

Σαπούνι με γάλα και μέλι.

Σαπούνι με γάλα και μέλι.Ή μήπως να το ονομάσω Κλεοπάτρα; Έφτιαξα σαπουνάκι γαλατομελένιο. Υλικά 131 γρ. λάδι καρύδας 85 γρ. φοινικέλαιο 198 γρ. πυρηνέλαιο ή ελαιόλαδο 50 γρ. βούτυρο καριτέ 63 γρ. καυστική σόδα 84 γρ. νερό απιονισμένο 80 γρ. φρέσκο γάλα κατεψυγμένο (αντιφατικοί όροι, χεχε) Στο tracing πρόσθεσα: 2 κ. σ. σκόνη γάλα 2 κ. σ. παγωμένο νερό 1 κ. σ. μέλι ½ κ. σ. αιθέριο έλαιο κέδρου και πεύκου Η διαδικασία γνωστή. Η μόνη αλλαγή που έκανα, ήταν ότι είχα παγώσει 80 γρ. γάλα, το οποίο πρόσθεσα όπως ήταν παγωμένο στη σόδα (που είχα φτιάξει μόνο με 84 γρ. νερό) όταν έφτασε περίπου στους 42-45 βαθμούς. Το αστείο είναι ότι η σόδα έγινε σαν κρέμα. Τώρα τι ζημιά είχε κάνει στο γάλα…θα σας γελάσω. Στο tracing πρόσθεσα τη σκόνη γάλακτος που ανακάτεψα με παγωμένο νερό, το μέλι και τα αιθέρια. Δεν ήξερα τι αιθέρια να βάλω, οπότε αποφάσισα να βάλω κάτι που να ταιριάζει με μέλι! Σίγουρα, η χημεία έπαιξε το ρόλο της με τα γάλατα και το μέλι, γιατί ενώ περίμενα να βγει λευκό το σαπουνάκι ή έ