Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2008

Ά-νηθος



Ο άνηθος ή άνηθον το βαρύοσμον είναι αρωματικό φυτό το οποίο μπορεί να φτάσει έως και το ένα μέτρο ύψος, με φωτεινά κίτρινα μικρά άνθη που εμφανίζονται τους καλοκαιρινούς μήνες. Από τους σπόρους του άνηθου βγαίνει ένα αιθέριο έλαιο, που είναι χρήσιμο στη φαρμακοβιομηχανία και τη ζαχαροπλαστική.

Στο μαγείρεμα τον προσθέτουμε στο τέλος γιατί καταστρέφεται.

Ο άνηθος είναι χωνευτικός και βοηθά στην καλή λειτουργία της πέψης. Όταν είναι ωμός καταπολεμά τους κολικούς των εντέρων, τη δυσκοιλιότητα και δροσίζει την αναπνοή. Η κατανάλωση πριν τον ύπνο βοηθά στη χαλάρωση. Στις θηλάζουσες μητέρες θεωρείται πως βοηθά στην γαλουχία και γαλακτοπαραγωγή αλλά "απαγορεύεται" η χρήση του κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης γιατί μπορεί να προκαλέσει αποβολή . Καταπραΰνει την ανεμοβλογιά. Οι αποξηραμένοι σπόροι χρησιμοποιούνται για αφεψήματα.

Πλούσιος σε μαγνήσιο,κάλιο,ασβέστιο.

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
ΣΤΟΜΑΧΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
ΔΥΣΠΕΨΙΑ
ΔΥΣΜΗΝΟΡΡΟΙΑ
ΓΑΛΑΚΤΑΓΩΓΟ
ΟΡΕΚΤΙΚΟ
ΣΠΑΣΜΟΛΥΤΙΚΟ
ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΟ
ΛΟΞΥΓΚΑ
ΑΕΡΟΦΑΓΙΑ
ΝΕΥΡΙΚΟΥΣ ΕΜΕΤΟΥΣ
ΚΑΚΟΣΜΙΑ
ΑΫΠΝΙΑ
ΚΟΛΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΤΕΡΩΝ
ΗΡΕΜΙΣΤΙΚΟ
ΑΦΡΟΔΙΣΙΑΚΟ

Εμ,σας είπα οτι είναι η εποχή του για σπορά,να μη σας πω και τι κανει;

10 σχόλια:

heart n soul είπε...

και πάει και μούρλια με αυγολέμονο! (πώς το ρίχνω το επίπεδο:)
Γιατί σκέφτομαι και λοσιόν προσώπου;

Εύα είπε...

μια χαρα ειναι το επιπεδο,δεν το ριχνεις καθολου.εμενα παλι δε μου αρεσει καθολου ο ανηθος,μονο στον αρακα και στις αγκιναρες που σπανια βαζω στο στομα μου μια και τα λαχανικα τα καμαρωνω και ουδεποτε τα βαζω στο στομα μου,χαχα!το χειροτερο μου δε,ειναι το τζατζικι με ανηθο που συνηθιζεται ιδιαιτερως εδω στα βορεια.

eleni είπε...

Εύα,μ΄αρέσει πολύ ο άνηθος και ο μάραθος επίσης.Τον βάζω σ΄όλα τα φαγητά,που ξέρω πως ταιριάζει.Πολλές φορές και σε άλλα.
Πάντως κάποιες ιδιότητές του δεν τις γνώριζα.

kiki είπε...

Σημαντικές πληροφορίες. Ούτε εγώ ξετρελαίνομαι για άνηθο, παρόλο που τον τρωω στον αρακά κι εγώ.

cook είπε...

μ'αρεσει αλλά δεν τρελλαίνομαι...στη θεση του προτιμώ τον μαραθο...ωδτόσο δεν είχα ιδεα για όλα τα καλά του :)

witch of daffodils είπε...

μμμμ, μου αρέσει ο ανιθος και το άρωμά του..

Natassa είπε...

ευα θα σου γράψω μια πολύ ωραία συνταγή με άνηθο ...θα τον λατρέψεις! γιαούρτι τοταλ. αμύγλαλόψυχα ασπρισμένη και τεμαχισμένη σε μικρά μικρά κομματάκια (με το μούλτι μια χαρά) και άνηθο μπόλικο άνηθπ, κάνει ένα υπέροχο ντιπ που εδώ το συνηθίζουμε πάρα πολύ.
...αλλά τόσα καλά ο άνηθος? ας βάλω και άνηθο στην γλάστρα!

Εύα είπε...

να βαλεις νατασσα μου,να βαλεις.
Αααα,κι οταν λες εδω,πού εδω εννοεις;
:-)

Natassa είπε...

εδώ = ανατολική Κρήτη (Σητεία )

Εύα είπε...

αααααααααα,οκ,νατασσαμ:-)
Γιατι εγω,εδω,Σαλονικα,χαχχα!Μπερδευτηκα η ξανθη-κορη,οχι Περακη.