Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σαπουνοπεριπέτειες

Συγκέντρωσα λοιπόν όλα τα απαραίτητα υλικά για να φτιάξω το σαπούνι καλέντουλας όπως περιγράφεται εδώ.
Θα μου πεις: Και γιατί μας το λες; Αφού ξέρουμε πώς γίνεται. Όχι κύρίες μου. Δεν ξέρετε! Διότι, ποιος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να συμβουλέψει κάποιον που παει να δοκιμάσει μια τέτοια συνταγή; Ένας έμπειρος διδάσκαλος; (βλέπε μάγισσα). Λάθος. Ένας άσχετος σαν εμένα. Διότι ο έμπειρος, δε θα σκεφτεί τι πατάτες θα κάνει ο άσχετος. Ενώ ο άσχετος, αφού κάνει την πατάτα, μετά μπορεί να συμβουλέψει τους άλλους άσχετους για να μην την πατατοπατήσουν κι αυτοί.
Πριν αρχίσω λοιπόν τις συμβουλές, ας θυμηθούμε μερικές παροιμίες που οι σοφοί πρόγονοί μας, μας μάθαιναν και μας υπενθύμιζαν κάθε φορά που κάναμε χαζομάρες:
Τώρα σ' είδα, τώρα στάσου [1]
Όποιος βιάζεται σκοντάφτει [2]
Άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας [3]
Το καλό το παληκάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι [4]
Η καλή μέρα, από το πρωί φαίνεται [5]
Σαν δεν πάθεις, δε θα μάθεις [6]
Της νύχτας τα καμώματα, τα βλέπει η άλλη μέρα και γελάει (όχι, δεν τα έκανα νύχτα, αλλά ταιριάζει με την περίστασις).

Οι ελληνικές λαϊκές ρήσεις όμως δεν τελειώνουν ποτέ κι επειδή το πολύ το κύριε ελέησον το βαριέται κι ο Θεός, ας περάσουμε στο παρασύνθημα.

Έβαλα εδώ και 3 εβδομάδες να γίνεται λάδι καλέντουλας όπως περιγράφεται εδώ. 'Οταν έγινε, έφτιαξα και έγχυμα καλέντουλας. Πήρα και τα αιθέριά μου, πήρα και το σαπούνι (κι επειδή όποιος βαριέται να ζυμώσει, δεκα μέρες κοσκινίζει, πήρα έτοιμο άσπρο σαπούνι για πλυντήριο ρούχων), πήρα ό,τι χρειαζοταν τέλος πάντων για να ξεκινήσω.
Και ιδού το πρώτο λάθος (βλέπε απόφθεγμα [1] και [2])
Από τη βιασύνη μου, δε σκέφτηκα ότι τα ml δεν είναι ίδια σε ποσότητα με τα γραμμάρια. Έτσι τα 500 ml που έλεγε η συνταγή, μετατράπηκαν λόγω βιασύνης σε 500 γρ σαπουνιού (που από την τεμπελιά πήρα έτοιμο-άλλο λάθος).
Έβαλα σε πυρέξ τα λάδια, έγχυμα και όλα όσα χρειάζονταν και το έβαλα σε μπεν μαρί. Άααααλλη περιπέτεια (απόφθεγμα [1]). Η κατσαρόλα μικρή, το νερό χυνόταν έξω. Αλλάζω κατσαρόλα στα μισά. Να περιμένω να λιώσει το σαπούνι και να ομογενοποιηθεί με τα άλλα υλικά...τίποτα.
Σαν τραχανάς ένα πράμα είχε γίνει και δεν έλεγε να λιώσει. Αχ...έλεγα μέσα μου και μου το ΄λεγε η μάγισσα "δεν τη συμπαθώ αυτή τη μέθοδο..." αλλά που εγώ; (απόφθεγμα [3]).
Αφού είδα και απόειδα ότι δεν υπήρχε περίπτωση μετά από μισή ώρα να λιώσει το σαπούνι, σκέφτηκα σαν ζαχαροπλάστισσα-που-της- έσφιξαν-τα-κουλουράκια-και-σκέφτεται-τι-να-κάνει, να βάλω μέσα λίγο λάδι και έγχυμα που μου είχε μείνει. Έδειχνε ότι το χρειαζόταν. Περιμένω άλλη μισή ώρα...τίποτα...
Εκεί σκέφτηκα το απόφθεγμα [4]. Το καλό το παληκάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι. Χαμένο για χαμένο το υλικό έτσι όπως ήταν, θα έριχνα νερό! Ρίχνω νερό απιονισμένο και αμέσως δείχνει πως πάει να σωθεί το πράμα! Ενικήκαμεν σκέφτηκα! Ξαναρίχνω όσο με έπαιρνε και πάνω που παίρνω κι εγώ τα πάνω μου, έρχεται το τελειωτικό χτύπημα: Πέφτει ο ρελιέ του ηλεκτρικού!!!! Παναγία μου! Τι έκανα;;;; Τώρα;;;; Θα μείνω και χωρίς κουζίνα!
Ήμουν σίγουρη ότι είχε πέσει νερό (από τα πιτσιλίσματα ντε) στο καλώδιο και από αυτό έπεσε το ρεύμα. Από μέσα μου ευχόμουν να μην έχει καταστραφεί η κουζίνα και θέλω άλλη. Μόνο για κουζίνα δεν είμαι αυτό τον καιρό!
Φυσικά, ούτε λόγος εκείνη τη στιγμή να ξαναβάλω μπροστά την κουζίνα. Έπρεπε να στεγνώσει πρώτα.
Ζεσταίνω νερό για την κατσαρόλα.
Ζεσταίνω απιονισμένο νερό για το σαπούνι και το ρίχνω. Δείχνει να έχει επιτέλους την υφή που πρέπει, μόνο που έχει μέσα γλομπαράκια επειδή δεν αναμίχθηκε από την αρχή σωστά το υγρό.
Λέω ή τώρα ή ποτέ!
Αποσύρω από τη φωτιά, βάζω και τα φύλλα της καλέντουλας (αααα εδώ έχω τιπ), ρίχνω και μανταρινέλαιο και ανακατεύω. Βάζω το μίγμα σε λαδωμένα ελαφρώς φορμάκια και έγένετο σαπούνι!




Ανακεφαλαίωσις:
1) τα 500 ml σαπούνι είναι 370 γρ και ουχί 500
2)βρείτε λευκό σαπούνι λαδιού και όχι αρκάδι που έβαλα εγώ, γιατί αλλιώς θα έχετε κι εσείς αυτό το σ....... χρώμα που έχει το δικό μου σαπούνι (αφήνω τη φαντασία σας να φτιάξει τη λέξη)
3)Όταν άνοιξα το σαπούνι, με έπιασε τρελό φτέρνισμα, (απόφθεγμα [5]) πράγμα που μου συνέβαινε και όταν είχα τα
παιδιά μου μωρά.

Τότε δεν είχα καταλάβει 100% ότι μου το
προκαλεί αυτό. Τώρα σιγουρεύτηκα.
4) Σαν δεν πάθεις δε θα μάθεις [6], ή αλλιώς η πείρα είναι μεγάλο πράγμα. Τώρα ξέρω.
TIP: Θέλω και τιπ τρομάρα μου!
Η καλέντουλα αρνιόταν πεισματικά να κοπεί στο μπλέντερ μου και να γίνει μικρά μικρά κομματάκια. Τι έκανα; Την άφησα μέσα στο φλυτζάνι που την είχα και την έκοψα με το ψαλίδι κουζίνας μέσα εκεί. Ψαλιδιές μέσα στο φλυτζάνι. Κόπηκε μια χαρά!


5) Τα σαπουνάκια μου σκλήρυναν το ίδιο κιόλας βράδυ και τώρα απλά αερίζονται για να στεγνώσουν εντελώς. Μπορεί το χρώμα τους να μην είναι ωραίο, αλλά μυρίζουν ωραία και είναι αγνά. Τα χέρια μου ήταν απαλά μετά από τον καθαρισμό των σκευών και την επαφή με το σαπούνι. Το χρώμα τους δε, φτιάχνει όσο στεγνώνουν.
6) Η μέθοδος μου άρεσε, παρόλο που δυσκολεύτηκα λόγω βιασύνης, γιατί δεν είναι επικίνδυνη και μπορείνα γίνει από οποιονδήποτε.
7)ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΗ!!!!

Σχόλια

Ο χρήστης Natassa είπε…
ΩΩΩΩΩ !!! λυπούμαι που δεν μπορώ να τα μυρίσω αλλά έτσι όπως τα βλέπω στις φορμιτσες μου θυμίζουν ένα φαγητό που φτιάχνουν εδώ τον χειμώνα και το λένε πηκτή και είναι από γουρουνάκι και οταν σερβίρεται εξαφανίζεται σε ντε τε, όμως χρυσοχέρα φίλη μου είμαι σίγουρη ότι τα σαπουνάκια σου είναι υπέροχα!!!! και επειδή είμαι έσω έτοιμη να φτιάξω τα ίδια σαπουνάκια (είμαι μια τάξη πίσω απο εσένα ακριβώς ) με τα δικά σου θα ακολουθήσω τις συμβουλές σου και ...μερσί για τα γέλιο που μου πρόσφερες απλόχερα μεσημεριάτικα... αλλά επειδή έχω και μικρό παιδάκι πάω να φτιάξω μαρμελαδίτσα με τα μούρα (ζηλεύεις το ξέρω) που μάζεψα την Κυριακή!
Ο χρήστης kiki είπε…
Αγαπητή συμμαθήτρια,
Να ξέρεις ότι οφείλω να σε μισώ από σήμερα, γιατι εκείνη η κακιασμένη η δασκάλα (ονόματα δε λέμε) είπε ότι ότι είσαι καλύτερη μαθήτρια από μένα γιατί παρήγγειλες καλύτερα πράγματα από μένα ενώ εγώ παρήγγειλα ό,τι του λαλεί του λολοστεφανή. Έτσι, κέρδισες χρονιά κι εγώ πάω πάλι στο πίσω θρανείο με την Elie, μέχρι να μελετήξω καλά, μπας και αποφασίσω τι θα φτιάξω και πάρω τα σωστά υλικά.

υ.γ. η κουζίνα λειτουργεί επιτυχώς και έτσι έχουμε να φάμε!
:-)))
Ο χρήστης Natassa είπε…
yes yes !!!
Ο χρήστης kiki είπε…
Τστστστσ! Σημερινοί μαθητές!
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
:))))
Ελάτε τώρα Νατάσσα, αμέσως να πείτε το σαπούνι πηκτή γουρουνιου!!
Εμένα σαν πρώτη προσπάθεια μου αρέσει πολύ, όσο για το χρώμα ακόμα και 100% λαδιού να ήταν, πάντα επηρεάζεται από τα πρόσθετα.

Αυτό το ριμέικ των σαπουνιών στην ουσία είναι για να ανοίξει την όρεξη για πραγματικό σαπούνι.
Τη μέθοδο δεν τη συμπαθω και το είχα πει στη deli.
Ακόμα και ριμέικ που έκανα στο δικό μου σαπούνι, δε με ικανοποιεί..

Anyway, brava! bravissima deli!!

ΥΓ1 εγω δική σου φωτό ήθελα, πασαλειμένη!!
μου επιτρεπεις να βαλω και μια φωτο του real thing?
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
ασε που εχω την υποψία πως η πρωτη φωτό που μοστραρει, άλλαξε χρωμα στο φωτοσοπ :)
Ο χρήστης kiki είπε…
ΌΧΙ ΜΑΝΔΑΜ! Δε σας επιτρέπω να βάλετε μια θεσπέσια φωτό δίπλα στα ταπεινά σαπουνάκια μου.
Όχι. Δεν έπεσε φωτοσοπ. Απλά η πρώτη φωτό είναι βγαλμένη την επόμενη μέρα που ήδη αλλάζουν χρώμα λίγο με το στέγνωμα. Κοίτα πχ το χρώμα τους όταν τα έβαλα στα μπωλάκια. Πολύ σκούρο.
Όσο για μένα, να κάτι που δεν ξέρεις. Δε λερώνομαι ποτέ! Δε φοράω σχεδόν ποτέ ποδιά ούτε όταν μαγειρεύω, ούτε όταν κάνω τα πιο πολύπλοκα και φασαριόζικα γλυκά. Μόνο όταν είμαι καλά ντυμένη φοράω ποδιά! χα!
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
α, καλα τότε θα βάλω :)
Ο χρήστης kiki είπε…
Θα σε κάνω βάτραχο κι ας μην είμαι μάγισσα! Στο λέω!
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
αν κάνεις βάτραχο εσύ εγώ θα σε κάνω σαπούνι καλέντουλας! απ'το δικό σου εννοείται :)
Ο χρήστης Natassa είπε…
@witch
εγώ είμαι ευγενική ψυχή, μην με βλέπετε έτσι σήμερα που έχω ξεσαλώσει και την πειράζω καρφώνω κλπ .... αλλά σε πριβέ την ρώτησα πρώτα και μου είπε να γράψω ότι θέλω, τώρα φταίω εγώ που μοιάζει το σαπούνι με την πηκτή, ασέ που είναι και εορταστικό το φτιαχνουν μόνο τα χριστούγεννα ....βέβαια έχω αρχίσει να σκέφτομαι να μην δείξω εγώ τα δικά μου όταν τα φτιαξω γιατί ποιός ξέρει τι με περιμένει!!! ....όμως μην νομίζεις ότι θα την βγάλω έτσι ....της έταξα μαρμελαδίτσα απο μούρα !
Ο χρήστης witchofdaffodils είπε…
Ξανά μανά εύγε Νατάσσα, και καρφώνετε και δωροδοκείτε!!

όχι, να μας τα δείξετε, αυτό μας έλειπε δα, να μη σκάσει το χειλάκι μας εμάς;-)

YΓ πάντως και το ριμέικ στα baby soaps που έχω στα ελιξίρια, ένα μπεζουλι χρωματάκι το έχουν από τα πρόσθετα.
Ο χρήστης Isida είπε…
Tα συγχαρητήριά μου.. πολύ όμορφα φαίνονται... άντε σιγά σιγά να δοκιμάστε και την άλλη μέθοδο :) Πιστέψτε με αξίζει τον κόπο
Ο χρήστης heart n soul είπε…
αγαπητή δασκάλα και συμμαθήτρια, εγώ σας προβιβάζω μια τάξη με τα χίλια, να μη πω και δυο! ετολμήσατε! δεν πτοηθήκατε! δεν εκατραστέψατε την κουζίνα σας! φωτογραφήσατε! ποστάρατε! μας λύθηκε τ'αφάλι από τα γέλια με τα άπαντα της πατάτας:)! και θα μοσχοσαπουνίζεστε με το δικό σας σαπούνι! Να σας ρωτήσω όμως, το αρκάδι δεν είναι μόνο για ρούχα? κάνει για δέρμα/πρόσωπο για δε κάνει? Και πάλι εύγε και εις ανώτερα!:))
Ο χρήστης kiki είπε…
Μάγισσα! Αν είναι να μυρίζω ωραία, χαλάλι! χαχα!

Νατάσσα, φτου σου μαρη!

Μάγισσα, βλέπεις τι τραβάω ε;

Ίσιδα, κι εσείς Βρούτε; Κάτι θα ξέρετε παραπάνω για να επιμένετε και οι δύο! Όταν βρω σόδα...

Χαρτ!!! Για με το κάνεις εμένα τώρα αυτό ε; Γιατί μου γκρεμίζεις το όνειρό μου;;; Τρέχω και διαβάζω τη συσκευασία. Λέει για πλυντήριο. Λέει για πλύσιμο στο χέρι. Λέει για πατώματα! Λέει για πιάτα! Για μούρη και χέρια δε λέει!!! Λέει όμως ότι δεν έχει χημικά πρόσθετα. ΑΡΑ;;; Πάντως κάνει κάτι απαλά χέρια...
Εμείς οι πατατοπαραγωγοί, σας ευχαριστούμε! :-)))
Ο χρήστης eleni είπε…
Μην πτοείσαι! η δική μου πρώτη απόπειρα ήταν χειρότερη.
Το σ...... χρωματάκι παρέμεινε κι όταν τα έβγαλα απ΄τη φόρμα και παραμένει το ίδιο.Ξέχασα και τα αιθέρια,δεν κάνει αφρό.
Χωρίς αφρό μεν,απαλότητα στο δέρμα δε.

Κρίμα που δεν έχω μηχανή,να δεις τη δική μου πατάτα!
Κάθε αρχή και δύσκολη.
Ο χρήστης Isida είπε…
oneiromageiremata ευχαρίστως να σας στείλω! είναι πολύ φθηνή , στείλτε μου email με τα στοιχεία σας και σας στέλνω.
Ο χρήστης kiki είπε…
Ελένη, πλάκα έχουμε!

Ίσιδα είστε ευγενέστατη! Ευχαριστώ!!! Αλλααααά!

ΤΑ ΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΒΡΗΚΑ ΣΟΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
Μπήκα σε ένα μινι μπαρκετ για να βρω άσπρο σαπούνι και εκείνη τη στιγμή ο κύριος που έχει το μαγαζί σακούλιαζε σόδα!!! Δεν πίστευα στα μάτια μου! Ποιος με πιάνει τώρα. Ελπίζω μόνο να μη διαλύσω την κουζίνα μου! Χαχα!
Ο χρήστης faraona είπε…
Μ αρεσει που το ολο θεμα περιγραφεται σαν μια περιπετεια ναυαγων σε εξωτικο νησι.
Το χρωμα παλι εμενα γιατι μου αρεσει?

πολυ το διασκεδασαμε παντως...

φιλια
Ο χρήστης H.Constantinos είπε…
Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά αν εννοείται πηχτή από γουρουνοκεφαλή έχω να παρατηρήσω ότι είναι λίγο πιό ασπριδερή και έχει και κάποιες κοκκινωπές ανταύγειες (η πηχτή από γουρουνοκεφαλή).
Γιά την (τυχόν) πηχτή από μοσχαροκεφαλή δεν έχω άποψη χρωματολογικώς, δεν ξέρω τις αποχρώσεις της...
Εμένα αυτά τα σαπουνάκια μου θυμίζουν κεκάκια! (muffins τα λένε, ή κάνω λάθος;)
Ο χρήστης eleni είπε…
Ζήλεψα..!
Φτιάχνω και ΄γω τώρα σαπούνι καλέντουλας.
Ακολουθώ τις οδηγίες σου,για να κόψω τα πέταλα.
Ο χρήστης faraona είπε…
Eλενη μου Χρονια πολλα γι αυριο με υγεια και χαρα παντα.
Ευχομαι νασαι ευτυχισμενη και δμιουργικη.
Σε φιλω

(στα λεω απο τωρα γιατι ειμαι ξεχασιαρα)
Ο χρήστης Μαριλένα είπε…
καλά, σαπούνια δεν θα φτιάξω (μονο με τα της καλλονής μου θα ασχοληθώ), αλλά ονειρομαγειρέματα, εκανα την ψυχοθεραπεία μου διαβαζοντας το ποστ σου :))))
ευγε και άριστα!!

κι αν σε χαλάει το σκατουλί χρώμα, το παιρνω εγώ πολύ ευχαρίστως :)))
Ο χρήστης eleni είπε…
Faraona μου
σ΄ευχαριστώ πολύ!
Ο χρήστης kiki είπε…
Φαραόνα, ή είμαστε ή δεν είμαστε σαπουνοναυαγοί!

Κωνσταντίνε...σου έχω ή δε σου έχω απαγορεύσει να μιλάς για γουρουνοκεφαλές; Όχι πες μου! Θες να πάω στον Σπίλμπεργκ ή στον Ταραντίνο που με παρακαλάνε;;; Εεεε;;;
(μη δίνετε σημασία, ξέρει αυτός τι εννοώ)

Ελένη ζουλιάρικο! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑ!

Μαριλένα, αυτό έχει σημασία. Να γελάσουμε!
Ο χρήστης elie είπε…
Αααααααα δεν είναι για μένα αυτά τα πράγματαααααααα. Πάνω που είχαν αρχίσει να μου μπαίνουν ιδέες το έβαλες το ποστ Κικίτσα μου! Με έσωσες!

(απολαυστικό, γέλασα με την ψυχή μου)
Ο χρήστης kiki είπε…
Όχι, όχι Elie μου! Να το δοκιμάσεις. Ε, δεν έκαψα και το σπίτι! Μια κουζίνα κόντεψα να διαλύσω, χεχε!
Χωρίς πλάκα τώρα. Δοκίμασέ το!
Ο χρήστης Alkmini είπε…
Tωρα θες να πεις οτι με ολο αυτο το θριλερ-χρονικο σαπουνιου που διαβασα, θα τρεξω μες στην τρελη χαρα να το κανω κι γω?
μπρρρρρ

και δεν παω να τα παρω ετοιμα σε ολα τα χρωματα και ολα τα αρωματα?

μονο φωτια στο σπιτι δεν εβαλες καλεεεεεεεεε τσ τσ τσ
αξιζει ο κοπος? οχι πες.
φιλακια σε ολες σας :)))
Ο χρήστης kiki είπε…
Γιατί καλέ; Μπορεί να περάσεις κι εσύ ωραία!
Ναι! Αξίζει ο κόπος. Εμένα μου αρέσει να φτιάχνω με τα χέρια οτιδήποτε.
Εδώ φτιάχνω τυρί, ψωμί ζυμωτό και γιαούρτι. Στα σαπούνια θα κόλλαγα; Μου αρέσει η ιδέα της κατασκευής γενικά, οπότε, ναι! Αξίζει!
Ο χρήστης νατασσΆκι είπε…
Εγώ αντίθετα, ψάχνοντας για το σαπούνι καλέντουλας, είδα κι αυτές τις οδηγίες -τέλεια!!!
Το άλλο ΣΚ (τώρα δεν προλαβαίνω) θα το έχω έτοιμο και θα σας πω

:)

Καλή βδομάδα :):)
Ο χρήστης kiki είπε…
Νατασσάκι καλή επιτυχία!
Ο χρήστης eleni είπε…
Αυτή τη στιγμή το σαπουνάκι στεγνώνει.Λίγο μαλακό το βλέπω,λες να φταίει που το τριφτό σαπούνι ήταν φρέσκο;
Ο χρήστης kiki είπε…
Ελένη εμένα μου στέγνωσε αμέσως επειδή ήταν στούκας. Εσύ αν έβαλες τα σωστά υλικά, υποθέτω ότι θα χρειαστεί τις μέρες που προβλέπεται.
Ο χρήστης eleni είπε…
Δίκιο είχες.Όσο περνούν οι μέρες σκληραίνει το σαπουνάκι.
Ο χρήστης kiki είπε…
Είδες;
Πήρα κι εγώ ένα λευκό σαπούνι (από μαγαζί με τουριστικά...αν με πιστέψει άνθρωπος...) και θα φτιάξω άλλο τώρα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

η μάσκα του τρόμου

Το μπλογκ αυτό δεν είναι μόνο φρου-φρου κι αρώματα κύριοι, ΟΧΙ ...μπροστά στα ραγδαία πολιτικά γεγονότα θα δώσουμε μαχητικό παρόν,εγώ θα σας συντονίσω..... Καταρχάς εσύ μεσιέ ματατζή...έχω να σου πω τούτο... άντε και να σου δείξω μια συμπόνοια για τα δύσκολα παιδικά χρόνια που πέρασες και σε πάω και στοίχημα γι αυτό,να το καταλάβω πως η κατάσταση του IQ σου δεν σού επιτρέπει να ξεχωρίσεις ένα βόδι από μια φράουλα,ξέρω πως επαγγέλματα με κοινωνική προσφορά που εξελίσσουν και  την προσωπικότητα ,σού είναι έννοιες παντελώς άγνωστες... ΑΛΛΑ δεν είναι δυνατόν εσύ ματατζή , με τη ρίψη χημικών μπροστά στη μούρη μου, να ματαιώνεις τον αγώνα ετών που κάνουμε εδώ μέσα συλλογικά και ατομικά  για ένα άλφα αιστητικό αποτέλεσμα . Ξέρεις ματατζή με τι φροντίδα και επιμονή μπλαστρωνόμεθα καθημερινά όλες εδώ, μάσκες με εκλεκτά αιθέρια έλαια και λάδια βιολογικά? ξέρεις πόσα βράδυα έχουμε ξενυχτήσει πάνω από τις κατσαρόλες μας για να δημιουργήσουμε την τέλεια κρέμα-σαπούνι-σαμπουάν ? ξέρεις πόσο δ

Ο άρκευθος και ένα serum κατά της κυτταρίτιδας

Με αφορμή τις συμβουλές της Emmy για να φροντίσουμε την γραμμή μας μετά τις κραιπάλες του Πάσχα, λίγα λόγια για τον εξαιρετικό άρκευθο (για τον οποίο έχουμε ήδη πει πολλά) και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το αιθέριο έλαιό του σε έναν πανεύκολο ορό για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Ο άρκευθος (ή αλλιώς αγριοκυπάρισσο ή ουνίπερος) ε ίναι θάμνος αειθαλής. Φθάνει τα 9 μ. ύψος και 4 μ. διάμετρο. Όλα τα μέρη του φυτού είναι αρωματικά. Τα φύλλα του σε νεαρή ηλικία είναι βελονοειδή, σε ώριμη μετατρέπονται σε μυτερά, διιστάμενα και σε διάταξη ανά 3 σε σπονδύλους. Στην επάνω επιφάνεια φέρουν μια διπλή λευκή γραμμή. Ανθίζει Μάρτιο και Ιούνιο. Ο καρπός στην αρχή είναι πράσινος και στη συνέχεια μαύρος, με γαλανό επίχρισμα. Στη χώρα μας φύεται το είδος Juniperus excelsa, είδος σπάνιο και προστατευόμενο με προεδρικό διάταγμα! Από παλαιότατων χρόνων χρησιμοποιείται στην μαγειρική, αλλά και στην παρασκευή ποτών, όπως το gin. Από τους καρπούς του είδους juniperus communis προκύπτει και το αιθέ

Σαπούνι με γάλα και μέλι.

Σαπούνι με γάλα και μέλι.Ή μήπως να το ονομάσω Κλεοπάτρα; Έφτιαξα σαπουνάκι γαλατομελένιο. Υλικά 131 γρ. λάδι καρύδας 85 γρ. φοινικέλαιο 198 γρ. πυρηνέλαιο ή ελαιόλαδο 50 γρ. βούτυρο καριτέ 63 γρ. καυστική σόδα 84 γρ. νερό απιονισμένο 80 γρ. φρέσκο γάλα κατεψυγμένο (αντιφατικοί όροι, χεχε) Στο tracing πρόσθεσα: 2 κ. σ. σκόνη γάλα 2 κ. σ. παγωμένο νερό 1 κ. σ. μέλι ½ κ. σ. αιθέριο έλαιο κέδρου και πεύκου Η διαδικασία γνωστή. Η μόνη αλλαγή που έκανα, ήταν ότι είχα παγώσει 80 γρ. γάλα, το οποίο πρόσθεσα όπως ήταν παγωμένο στη σόδα (που είχα φτιάξει μόνο με 84 γρ. νερό) όταν έφτασε περίπου στους 42-45 βαθμούς. Το αστείο είναι ότι η σόδα έγινε σαν κρέμα. Τώρα τι ζημιά είχε κάνει στο γάλα…θα σας γελάσω. Στο tracing πρόσθεσα τη σκόνη γάλακτος που ανακάτεψα με παγωμένο νερό, το μέλι και τα αιθέρια. Δεν ήξερα τι αιθέρια να βάλω, οπότε αποφάσισα να βάλω κάτι που να ταιριάζει με μέλι! Σίγουρα, η χημεία έπαιξε το ρόλο της με τα γάλατα και το μέλι, γιατί ενώ περίμενα να βγει λευκό το σαπουνάκι ή έ