Τρίτη, 29 Απριλίου 2008

Χαμομήλι

Ποιός δεν έχει πιει το αφέψημά του όταν σαν παιδάκι πονούσε η κοιλίτσα; Από το φαρμακείο της φύσης, το χαμομήλι είναι από τα πιο γνωστά βότανα από τα πανάρχαια χρόνια ως σήμερα. Ακόμα θυμάμαι στο πατρικό μου, που μαζεύαμε τα λουλουδάκια του, τα απλώναμε πάνω σε μεγάλο ταψί και αφήναμε τον ήλιο να το ξεράνει. Το θέλαμε για τις κρύες μέρες του χειμώνα, για τους πονόκοιλους και όχι μόνο.

Το χαμομήλι ανακουφίζει τον πόνο, επουλώνει πληγές, είναι αντιφλεγμονώδες και αντισπασμωδικό. Το χαμομηλόλαδο βοηθάει στην επούλωση των εγκαυμάτων και καταπραΰνει τα εκζέματα και τις δερματικές παθήσεις. Ήπιο και αποτελεσματικό, είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για τα παιδιά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μπορούν να το πιουν ακόμα και τα νεογέννητα! Είναι πολύτιμο για τους πόνους, τη δυσπεψία, την γαστρίτιδα, τα αέρια, τον τυμπανισμό και τους κολικούς. Ακόμη, χρησιμοποιείται για τα έλκη του πεπτικού, το φούσκωμα και την καούρα.

Το χαμομήλι έχει αντιφλογιστικές και αντισηπτικές ιδιότητες, μπορούμε λοιπόν εύκολα να φτιάξουμε μια τονωτική λοσιόν που ταιριάζει σε όλες τις επιδερμίδες ιδιαίτερα στις ευαίσθητες. Σε 1/2 κ.γ. βότκα θα διαλύσουμε 5-6 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας, θα το προσθέσουμε σε 1/2 κούπα έγχυμα χαμομηλιού και ορίστε, έτοιμη η τονωτική!
Ακόμη, τα φακελάκια χαμομηλιού που χρειαστήκαμε για να φτιάξουμε αφέψημα, δεν τα πετάμε. Αφού κρυώσουν τα χρησιμοποιούμε σαν επιθέματα για τα κουρασμένα μάτια μας.
Οι ξανθές κυρίες γνωρίζουν πως μπορούν να χρησιμοποιούν μετά το λούσιμο, αφέψημα χαμομηλιού στο τελικό ξέβγαλμα για να τονίσουν το χρώμα των μαλλιών τους. Τέλος, μετά την ηλιοθεραπεία, ένα δροσερό αφέψημα χαμομηλιού σε ένα μπουκάλι σπρέυ, είναι το καλύτερο αναψυκτικό για τη διψασμένη επιδερμίδα!

Επιπλέον, το χαμομήλι μας χαλαρώνει πριν τον ύπνο, ηρεμεί, βοηθάει στο έλκος και στα πεπτικά προβλήματα και το αιθέριο έλαιό του έχει αντιβακτηριδιακή δράση. Αν έχετε τη δυνατότητα, από δω και πέρα είναι η κατάλληλη εποχή για να μαζέψετε. Ήδη εδώ στα μέρη μου έχει κάνει την εμφάνισή του! Τι περιμένουμε λοιπόν;

21 σχόλια:

witch of daffodils είπε...

α, τι καλό deli! merci :)
Τι τυχερή που είσαι και μπορείς να έχεις το δικό σου ΒΙΟ χαμομήλι..

confused είπε...

Συνταγή γυναικολόγου για να μη μπλέκουμε με betadine κ.λπ. για κολπικές πλύσεις.
Βράζουμε χαμομήλι και αφού κρυώσει αρκετά ρίχνουμε δύο κουταλιές του γλυκού σόδα (τη γνωστή μαγειρική).
Το χαμομήλι ως αντισηπτικό σε συνδυασμό με τις ιδιότητες τις σόδας, καθαρίζουν, αρωματίζουν και προστατεύουν (π.χ. από μύκητες).
Φυσικά και αγνά ;) :))

Natassa είπε...

χαμομηλάκι θαυματουργό !!! όταν ήμουν μικρή πηγαίναμε στην Ερμούπολη (μια παραλία δίπλα ακριβώς από το Βαι) με τους προσκόπους και μαζεύαμε χαμομηλακι , πεντακάθαρο το λιάζαμε και ήταν έτοιμο... επίσης να συμπληρώσω ότι είναι ότι πρέπει για μετά από ενα λαιτ χανγκ οβερ ....

faraona είπε...

Χαμομηλι το απιθανο φυτο!
Δεν λειπει πιστευω απο κανενα Ελληνικο σπιτι.
Μπραβο για την αναρτηση!!!!!!!!!!

eleni είπε...

Πραγματικά,ένα από τα πιο θαυματουργά βότανα!Θα προσθέσω μια ακόμα χρήση.Οι κομπρέσες με δυνατο αφέψημα-πολύ ζεστό,όσο αντέχεται-κάνει καλό στις κύστεις του στήθους.Έχω προσωπική εμπειρία από συγγενικό πρόσωπο,που τις εφαρμόζει καθ΄ υπόδειξη γνωστού ογκολόγου.
Επίσης θυμάμαι τη μητέρα μου να φτιάχνει χαμομηλέλαιο και να κάνει συχνά μασάζ στις κόρες μου,όσο ήταν μωρά.

oneiromageiremata είπε...

Witch, είδες προόδους; ;-)

Confused, αυτό περί γυναικολόγου το ξέρω κι εγώ. Και μάλιστα και σκέτο χαμομήλι, χωρίς σόδα!

Νατάσσα όσοι μένουμε στα εξοχάς, έχουμε χαμομηλοαναμνήσεις!

Φαραόνα, μερσί!

Ελένη, μασάζ στοις κοιλίτσες τους με ζεστό χαμομηλόλαδο για τα πονάκια!

heart n soul είπε...

oneira προοδούχα μου εσύ:) πολύ ωραίο ποστ για το χαμομηλάκι, όσο πιο ταπεινό τόσο πιο θαυματουργό! θυμάμαι κι εγώ χαμομήλια να στεγνώνουν σε δίσκους και ταψιά, μάλιστα μια εποχή μέναμε σε μια περιοχή που λέγονταν...Χαμόμηλος:) (ή λες να ταν χαμόμυλος?:) Moulin Rouge πάντως ήταν:)
Και Γερμανικό Χαμομήλι που μου αγόραζε η μαμά να ξεβγάζω τα μαλλάκια μου, η μοσχαναθρεμμένη!

oneiromageiremata είπε...

Γερμανικό χαμομηλι αγόραζε κι εμένα η αδερφή μου που από μελαχροινή ήθελε σώνει και καλά να γίνει ξανθιά! Τελικά με ένα ντεκαπάζ πέτυχε το σκοπό της! :-)))

heart n soul είπε...

:)))))

witch of daffodils είπε...

καλώς τη θαλασσομπερδεμένη :)

δλδ, τώρα εγω τι να κάμω? χαμαίμηλο ή ντακαπάζ;-)

confused είπε...

@Κική, ο γιατρός σου Κυπραίος είναι; (μήπως έχουμε τον ίδιο)

@Μαγισάκι και τα δύο ;)

oneiromageiremata είπε...

Witch, τίποτα από τα δύο. Μόνο το μελακροινό σου πάει. Έτσι και τα κάνεις ξανθά, να μη σου πω τι θα θυμίζεις γιατί θα θεωρηθώ ρατσίστρια :-)

Confused, όχι. Και η πατρινιά και ο ζακυνθινός μου το είχαν πει.

witch of daffodils είπε...

αχχχχχχχχχχ, μαρτυριάρα!!

να βγεις να δηλώσεις τώρα πως ειμαι κοκκινομαλλα!

oneiromageiremata είπε...

ΕΙΣΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟΜΑΛΛΑ!

ΕΙΝΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟΜΑΛΛΑ!

Μολόγησα!

eleni είπε...

Έψαξα και βρήκα το απόκομμα ενός περοδικού με μια μάσκα-θεραπεία,που εφαρμόζεται σε ένα από τα ακριβά spa(τιμή κάθε εφαρμογής Ε80).
-Τριμμένο χαμομήλι(να γίνει σκόνη)
-Φυσιολογικός ορός
-2 κάψουλες βιταμίνη Ε
Φτιάχνουμε πηχτή πάστα και βάζουμε σε πρόσωπο και λαιμό.Αφήνουμε μισή ώρα και ξεπλένουμε με αφέψημα χαμομηλιού.
Εφαρμόζεται 1 φορά την εβδομάδα επί 5 εβδομάδες.

heart n soul είπε...

ελένη δύο ερωτήσεις: πού βρίσκουμε φυσιολογικό ορό, και, αναφέρει το απόκομμα για τι είναι αυτή η θεραπεία?

eleni είπε...

Αναφέρει ότι είναι για ενυδάτωση.Την έχω δοκιμάσει,αφήνει το δέρμα μαλακό.Να σου πω ,όταν τη βάζω,επειδή μου αρέσει η απολέπιση,κάνω ελαφρύ μασάζ.
Φυσιολογικό ορό βρίσκεις στα φαρμακεία σε αμπούλες μικρές.

Starbuck είπε...

Και εγώ θυμάμαι τη γιαγιά μου να απλώνει χαμομήλι στα ταψια για να ξεραθεί!
Φοβερό δεν είναι που οι περισσότερες παιδικές μας αναμνήσεις έχουν να κάνουν με αρώματα της φύσης??

Η λοσιόν θα τιμηθεί δεόντως καθώς μόλις τέλειωσε η βασιλισσα!
Έυχαριστούμε πολύ!

oneiromageiremata είπε...

Ελένη θα δοκιμαστεί!

Σταρμπακ, έτσι είναι. Μυρωδιές από τη φύση και από την κουζίνα!

ric είπε...

債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社

Unknown είπε...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ